Andromeda |
"We hebben de Biënnale gezien, of althans wat daarvoor door moet gaan,
maar er is ook nog een grote tentoonstelling van DAMIEN HIRST.
Die sluit ook binnenkort.
Van de tentoonstelling
Treasures from the Wreck of the Unbelievable
van
Damien Hirst
kon je van alles zeggen, maar niet dat ze voorzichtig, ingetogen of terughoudend was.
Alles was er extreem aan.
Om te beginnen alleen de omvang al.
De tentoonstelling bestond uit honderden werken
en
besloeg twee complete musea in Venetië : Palazzo Grassi en Punta della Dogana.
We hadden een complete dag nodig om alles te zien.
Het realisme was provocerend, de materiaalkeuze was compromisloos.
De beelden waren vervaardigd van de duurste en duurzaamste materialen :
brons, goud, zilver, jade en marmer uit Carrara.
Hoewel Hirst geheimzinnig doet over zijn werkwijze, is het bekend ...." (p.488)
maar er is ook nog een grote tentoonstelling van DAMIEN HIRST.
Die sluit ook binnenkort.
Van de tentoonstelling
Treasures from the Wreck of the Unbelievable
van
Damien Hirst
kon je van alles zeggen, maar niet dat ze voorzichtig, ingetogen of terughoudend was.
Alles was er extreem aan.
Om te beginnen alleen de omvang al.
De tentoonstelling bestond uit honderden werken
en
besloeg twee complete musea in Venetië : Palazzo Grassi en Punta della Dogana.
We hadden een complete dag nodig om alles te zien.
Het realisme was provocerend, de materiaalkeuze was compromisloos.
De beelden waren vervaardigd van de duurste en duurzaamste materialen :
brons, goud, zilver, jade en marmer uit Carrara.
Hoewel Hirst geheimzinnig doet over zijn werkwijze, is het bekend ...." (p.488)