2.12.2016

MONTASSER ALDE'EMEH, De Jihadkaravaan.





MONTASSER TREEDT IN HET HUWELIJK MET TINA :
 
"Montasser wil met jullie dochter trouwen, zei Hasan tegen Tina's grootvader.
 
 De man nodigde ons uit om in zijn gastenkamer plaats te nemen.
 
 Welkom, zei de oude man. We moeten het haar eerst vragen.
 
Wil je haar zien ?
 
 
Ik heb haar al gezien, zei ik.
 
 En ik heb veel goeds over uw familie en uw dochter gehoord.
 
 Het is een grote eer om een dochter van zo'n bekende familie te huwen.
 
 
Weet je al waar jullie gaan wonen ?
 
Zal Tina kunnen studeren ?
 
 Heb je een inkomen ?
 
 Ga je haar kunnen onderhouden ?
 
 De bruidsschat is vijfduizend euro, zei de grootvader.

Vijfduizend ? riep ik uit.

Met alle respect, grootvader, maar u begrijpt dat dit veel geld is voor een jongeman van twintig.

 Er is dan nog de trouwkledij, de kosten van het feest en de zaal.

Goed, dit is mijn ultieme voorstel : drieduizend als bruidsschat plus vijfduizend als hij van haar scheidt, zei de grootvader.

Hij verkocht Tina als een kameel op de kamelenmarkt." (p.274,275).